75 3.0 V6 QV
75 3.0 V6 QV
About the project
Alfa 75 3.0 V6 QV (192 PS)
Rok produkcji 1992
Samochód zakupiony w 2019 roku w słabym stanie technicznym i wtedy też rozpocząłem gruntowną renowację która trwała do 2024 roku. Założenie było aby 100 procent elementów składowych pojazdu zostało odnowionych, zregenerowanych lub wymienionych na nowe w miarę dostępności części i budżetu. Można powiedzieć że cel został osiągnięty. Samochód rozebrany do gołego nadwozia.Wykonano prace blacharskie ,nową powłokę antykorozyjną podwozia i nową powłokę lakierniczą zgodną z oryginałem . Wszystkie drobne elementy stalowe poddane galwanizacji. Wykonałem kapitalny remont silnika ,skrzyni biegów ,wału napędowego ,zawieszenia oraz układu hamulcowego i kierowniczego.Wnętrze uszyte od nowa co pozwoliło mi na mały eksperyment z fotelami elektrycznymi Recaro.
Historia samochodu :
Samochód zakupiony od firmy RSR Nurburg która w poczatkach swojej działalności wlatach 90tych nosiła nazwę akademia 75 experience. Zatem Alfa lata swojej świetności spędziła w ZielonymPiekle 🙂 Firma zajmowała się szkoleniem kierowców i wypożyczalnią samochodów na tor. Założycielem firmy jest Ron Simmons. Obecnie bardzo znana i ceniona osoba w środowisku wyścigowym. Akademia 75 experience bazowało poczatkowo tylko na alfie 75 i posiadali w swej flocie minimum kilkanaście Alfa Romeo 75 w róznym stopniu zmodyfikowanych i w różnej specyfikacji . RSR zbudowało zestaw zawieszenia sportowego dedykowany do 75 i innych transaxle bazujący na zawieszeniu INTRAX. Amortyzatory przednie z regulacją odbicia i dobicia oraz twardości,tylne amortyzatory z regulacjaodbicia /dobicia i spręzyny tylne z regulacją wysokości. Sportowe stabilizatory z łącznikami unibal, Tuleję centralną belki de Dion unibal oraz drążek wata z przegubami unibal. Drążki reakcyjne przednie z przegubem kulowym zamiast poduszek gumowych.
Wzmianka o 75 experience w internecie:
„W dzisiejszych czasach wszyscy słyszeli o Nurburgringu. Właściciele szybkich samochodów mają niemal obowiązek przejechania okrążenia Nordschleife i zdobycia naklejki na zderzak. Ale wracając do końca lat 80., sytuacja wyglądała zupełnie inaczej. Pierścień był lepiej znany jako miejsce, którego należy unikać, jeśli chcesz zachować samochód w jednym kawałku. Słynny potępiony przez Jackie Stewarta i miejsce, w którym Niki Lauda prawie spłonął na śmierć (ponad 200 innych kierowców nie miało tyle szczęścia), „Pierścień” miał przerażającą reputację. Gdy cyrk F1 ruszył dalej, zniknął z radaru. Jedną z osób, która to wszystko zmieniła, był Ron Simons. Po tym, jak przetrwał swoje własne „Zielone Piekło” walcząc z nieświadomymi, skorumpowanymi, korporacyjnymi kretynami (którzy sprowadzili całe to miejsce na krawędź po tym, jak plany stworzenia „Nürodisneya” poszły w sposób przewidywalny), Samochody, tor, polityka – wszystko było wtedy o wiele prostsze. Byli to po prostu Ron i grupa znających się na benzynie łowców z kilkoma Alfami 75 i pustą Nordschleife. To, co było przerażające w samochodzie F1, okazało się całkowitą nirwaną w „Milano” 75 Twin Spark. Ludzie musieli wiedzieć o tym miejscu, był to najwspanialszy tor wyścigowy, jaki kiedykolwiek istniał (i zawsze będzie) i tak narodził się 75 Experience, który stał się RSR.”
Mój egzemplarz został wyposazony we wszystkie podzespoły wymienione wyżej i dodatkowo w sportowy układ wydechowy CSC ,sportowe tarcze hamulcowe i przewody hamulcowe w oplocie stalowym co spowodowało że w momencie zakupu samochodu przezemnie wartość sportowych dodatków przewyższała znacznie wartość samochodu. Dodatkowo samochód był pozbawiony wnętrza z zabudowaną klatką bezpieczeństwa i fotelami wyścigowymi.
Zdecydowałem przywrócić samochód jak najbliżej oryginału pozostawiając sportowe podzespoły co wymusiło usunięcie klatki bezpieczeństwa i zakup wszystkich elementów wnętrza wraz z deską rozdzielczą .
Od wiosny 2024 samochód w końcu wrócił na drogę . Używany wekendowo lub na jakieś zloty/imprezy/rajdy na regularność.